הדרך הנכונה לאכול פירות בכדי למקסם את יתרונותיהם הבריאותיים

אוגוסט 30, 2016 מאת:

כל מי שנוהג לאכול פירות, כדאי לו לדעת כיצד מייעלים את היתרונות שלהם. פירות שארוזים כראוי, המכילים ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון וסיבים תזונתיים, מועילים רבות לבריאות הגוף. לכן, כל דיאטנית באשר היא תמליץ לכם בראש ובראשונה לצרוך פירות

כותבת אורחת: טל גרובר

פירות מועילים לאיכות החיים

מנות של פירות חתוכים מסייעות לאיכות החיים. אין אדם שאינו מייחל לאריכות חיים ויעשה כל אשר ביכולתו על מנת להימנע ממחלות. רבים מאיתנו מודעים לעובדה כי אורח חיים בריא הוא המפתח לאריכות ימים, ועדיין אנשים מתקשים לדבוק בכללים,לצרוך מזון בריא ומזין ולעסוק בפעילות ספורטיבית – גם היא מיטיבה עם הגוף ואף עשויה למנוע מחלות.

מה אומרים המומחים?

מומחים בתחום הבריאות ובתחום התזונה לעולם ידגישו את כל היתרונות אותם טומנים בחובם הפירות: זוהי מתנת הטבע לבני האדם. כדאי לצרוך כמה שיותר זני פירות בשפע טעמים, עם צבעים אטרקטיביים ומעוררי תיאבון, וכך להפוך את הפירות למאכל המועדף עליכם. אפשר גם תמיד לשדרג את אופן ההגשה ולהניח על מגש פירות מעוצבים חתוכים במגוון צורות מעניינות– לא רק תאווה לחך, אלא גם לעיניים. אם תרצו להפתיע אחד מהחברים או אחד מקרובי המשפחה, משלוח פירות הוא פשוט רעיון נפלא שימלא בשמחה את כל מי שיקבל אותו כמתנה מכם.

מה כה מיוחד בפירות?

להבדיל מסוגי מאכלים אחרים, פירות מומלץ וניתן לאכול במשך כל שעות היום: בבוקר, בצהריים ובערב, וכדאי לצרוך בין שלוש לארבע מנות פרי ביום. הם מזינים את הגוף באנרגיה, זהו חטיף משביע בתור ארוחת אחר הצהריים, ולמעשה – הפירות הם חטיפי אנרגיה לכל דבר ועניין.

מהם יתרונותיהם הבריאותיים של הפירות?

לפירות יש מגוון רב של יתרונות בריאותיים שלא ניתן להתעלם מהם. למעשה, כל ילד יודע שפירות הם מאכל בריא. הם מכילים שלל סוגי ויטמינים כמו ויטמין C, ויטמין B, קומפלקס של ויטמין A, ויטמין K, ויטמין E ועוד. ויטמינים אלה מחזקים את המערכת החיסונית ולכן הם גם עשויים למנוע מחלות שונות כמו יתר לחץ דם, סיכון לקבלת שבץ ועוד. לפירות לא רק יתרונות בריאותיים, הם גם נלחמים בהופעת קמטים, העור נראה בריא וזוהר יותר וכך גם לגבי השיער. הם משפרים את הראייה, תורמים לבריאות הלב ומערכת העצבים ומשפרים את תפקודי קרישת הדם. כפי שניתן להיווכח, היתרונות הם רבים.

זאת ועוד, פירות מכילים לא רק ויטמינים אלא גם מינרלים כגון אשלגן, זרחן, סידן, ברזל, מנגן, מגנזיום, נתרן, נחושת, סלניום ואבץ. יש בהם גם נוגדי חמצון בעלי תכונות אנטי-דלקתיות ולכן הם גם יכולים לסייע במניעת מחלות קשות כמו סרטן ומחלות כרוניות.

פירות מסייעים לדיאטה

רבים הם האנשים הסובלים מהשמנת יתר, עד כדי כך שלעיתים נאמר כי זוהי מגפת המאה. ובכן, פירות מסייעים לירידה במשקל. הם מועשרים בסיבים התורמים לתחושת שובע, ובנוסף – הסיבים מונעים עצירות ובכך מסייעים לחילוף החומרים, החיוני לשם שמירה על משקל תקין.

תזונה חיונית לגוף

הגוף דורש תזונה חיונית כמו מאכלים המכילים פחמימות, חומצות אמינו וחומצות שומן על מנת שהוא יתפקד על הצד הטוב ביותר. כמו כן, מומלץ לשתות הרבה מאוד מים על מנת לשמור על הבריאות וכדי למנוע התייבשות. על מנת לייעל את יתרונות אכילת הפירות, יש לאכול אותם בזמן הנכון ותמיד מומלץ לשטוף אותם, במיוחד אם הם מרוססים. את הפירות יש לאכול על קיבה ריקה, בתור ארוחת בוקר או אפילו בתור ארוחת צהריים. על מנת למנוע תחושת נפיחות, מומלץ לאכול את הפירות לבד ללא תוספת מאכלים אחרים, מה שייטיב עם מערכת העיכול. כאשר אוכלים פירות על בטן ריקה, העיכול הוא יעיל יותר.

פחות כדאי לבשל פירות או לקלף אותם

לאחר שמסיימים לאכול פירות, יש להמתין כחצי שעה עד לארוחה הבאה ולהמתין שלוש שעות עד שאוכלים פירות שוב. בישול פירות מפחית מהערכים התזונתיים שלהם, וכמו כן עדיף לאכול אותם כפי שהם ולא להכין מהם מיץ. הדבר גורם לאובדן סיבים רבים, ולמעשה הפרי מאבד מתכונותיו. ישנם פירות אשר רצוילאכול גם את קליפתם כמו אגס, פפאיה, תפוח עץ ופירות אחרים,גם כאן – על מנת לא לאבד סיבים תזונתיים. אם אתם רעבים במהלך היום ויש לכם נטייה להתנפל על כל הבא ליד, הכינו לעצמכם סלסלת פירות טריים זמינה במקרר, וכך כל פעם שיתקוף אתכם הרעב – תימנעו מאכילת נשנושים ומאכלים שאינם בריאים. לבסוף, על מנת להקל עליכם, כבר אין צורך לרוץ לסופרמרקט או לשוק ולעמוד בתור. לרשתות שיווק רבות לממכר מזון יש אתר אינטרנט אשר באמצעותו ניתן להזמין משלוחי פירות ומזונות אחרים. הם יגיעו עד אליכם, ולרוב עובדי הסופרמרקט בוררים את הפירות בקפידה יתרה.

המאמר נכתב על ידי טל גרובר, מייסדת ומבעלי פרי מתוק – משלוחי פירות מעוצבים www.primatok.co.il

מגש פירות

Print Friendly

תגיות: ,

קטגוריות: פוסט נבחר

השאר תגובה

טבלאות פינוק של כרמית
בית ספר לבישול טבעוני הראשון בישראל
אתגר 22+
אורי שביט בהרצאה TEDX

מתכוני וידאו

קציצות עדשים, בורגול ולימון כבוש קציצות עדשים, בורגול ולימון כבוש


זכויות יוצרים © 2017 מתכונים טבעוניים, מאת אורי שביט

Free WordPress Themes, Free Android Games