תפריט ארוחת חורף טבעונית – אביטל סבג, אורי שביט

2 תגובות לפוסט

  1. נעה הגיב:

    מעורר תיאבון, אבל תפריט שלם בלי חלבון! (שקדים ב"קרם" זה לא חלבון מספיק, וערמונים אינם עשירים בחלבון). מצער, כי אחד הדברים שצריך לשים לב אליהם טבעונות זה שמקבלים מספיק חלבון והאוכל גם מזין, לא רק טעים. והייתי מצפה שזה יהיה מספיק חשוב כשמכינים תפריט. נדמה לי שאפילו הערתי את אותה הערה בדיוק על אחת הארוחות הקודמות שלך לפני שנים, וחבל שזה חוזר על עצמו.

    • אורי שביט הגיב:

      היי נעה, אני מבינה שהנושא בנפשך אז אענה בשיא הפירוט, כי חשוב לי להבהיר:
      1. אין דבר כזה "בלי חלבון" – בכל רכיב בתפריט יש חלבון, השאלה כמה. וכמה חלבון צריך, זה נושא לדיון ולויכוח.
      2. לטעמי המרדף אחרי חלבון מוגזם והפך לסוג של מערכת שיווק צרכנית. אין כמעט אדם בעולם המערבי שיכול להגיע למחסור בחלבון, אלא אם הוא סובל חרפת רעב, אם כבר הבעיה שלנו היא עודף חלבון.
      3. ארוחת שף היא ארוחה מיוחדת, מה גם שבמקרה הזה חד פעמית, ואני באמת לא חושבת שיש איזה כלל שמחייב כל ארוחה וארוחה להיות עתירת חלבון באופן מיוחד – אנחנו אוכלים מספיק חלבון בשאר הזמן.
      4. ואגב חלבון ביום יום – אני הראשונה שמדברת על זה ומעודדת את זה בקרב טבעונים ולא טבעונים, עם המון מתכונים יום יומיים עתירי חלבון.
      5. תפריט הארוחה לעניות דעתי הוא תפריט נהדר ובריא שמבוסס על הרבה ירקות, אין בו שום דבר בעייתי.
      6. ועל אף כל אלה – התפריט הנ"ל בהחלט גם עתיר חלבון, פשוט לא כל המרכיבים מפורטים בו באופן טבעי. בקרם הכרובית יש גם שעועית לבנה, בסלט יש מש מונבט, בפריקי יש גרגירי חומוס ואביטל השפית אמרה שתרצה לשלב גם אזוקי (התפריט נתון לשינויים של הרגע האחרון). בקיצור, ממש לא ייחסר לאף אחד שום דבר 🙂

השאר תגובה

סדנת בישול טבעונית
המטבח הטבעוני שלי
אורי שביט בהרצאה TEDX
אתגר 22+

מתכוני וידאו

במקום לזניה: מאפה זריז של טופו וירקות בסגנון איטלקי במקום לזניה: מאפה זריז של טופו וירקות בסגנון איטלקי

זכויות יוצרים © 2019 מתכונים טבעוניים, מאת אורי שביט

שינוי גודל גופנים
ניגודיות