נגיסי ברוקולי וקינואה או: קציצות טבעוניות בחמישה רכיבים בלבד!

22 תגובות לפוסט

  1. ספיר הגיב:

    אפשר להחליף בברוקולי רגיל?

    • אורי הגיב:

      בהחלט, צריך כמובן לקצוץ אותו והייתי גם חולטת חליטה קצרה במים רותחים, כי הפתיתים הקפואים בכל זאת מתרככים קצת אחרי ההפשרה לעומת ברוקולי טרי.

    • יעל הגיב:

      ממש לא נדבק. הכל מתפרק. ניסיתי להוסיף מי חומוס. לא עבד. בסוף נשברתי והוספתי ביצה. מה עשיתי לא בסדר???

      • אורי הגיב:

        היי יעל, מצטערת לשמוע.. השתמשת בקמח חומוס או בקמח אחר? יכולים להיות הבדלים בכמויות בין קמחים שונים. אולי הפתיתים או הקינואה היו רטובים ונדרש עוד קמח כדי לייצב את התערובת? מי חומוס עושים במקרה כזה את הפעולה ההפוכה ורק גורמים לתערובת להיות רטובה יותר ופחות יציבה. בפעם הבאה פשוט להוסיף עוד קמח 🙂

        • ענת הגיב:

          גם אצלי מפורק לחלוטין ושמתי יותר קמח חומוס

          • אורי הגיב:

            היי ענת, מכיוון שבינתיים ניסו את המתכון כבר לא מעט אנשים (כולל אני!) אני די בטוחה שהוא עובד, אז בואי ננסה להבין מה יכול היה להשתבש – נוזלים מיותרים בברוקולי או בקינואה? שמן עמוק מדי שבעבע מסביב בעוצמה? צריך מעט שמן. את יכולה לראות בצילום העליון שאני מחזיקה את הקציצות ביד והן ממש יציבות, אז תגידי מה עוד קרה בדרך וננסה לפתור 🙂

  2. דנה הגיב:

    בפתיתים האלו של סנפרוסט יש באמת ערכים תזונתיים גבוהים? קניתי והתאכזבתי. זה לא ברוקולי קצוץ. זה רק הגזע של הברוקולי.

    • אורי הגיב:

      היי דנה, אני לא דיאטנית אבל בהחלט לגזע הברוקולי יש לדעתי אותם ערכים כמו של התפרחת ואני אגב משתמשת בו בבישול באופן קבוע – אפילו הקדשתי לו פוסט לפני שנים! https://vegansontop.co.il/dont-throw-stem/ לטעמי הפתיתים לגמרי עושים את העבודה וחוסכים זמן, כמובן שאפשר לקצוף ברוקולי שלם בשביל הקציצות האלה. ואם את עושה זאת, אולי גם הייתי חולטת אותו מעט כי הפתיתים בכל זאת מתרככים קצת אחרי הקפאה והפשרה.

  3. ליטל הגיב:

    אפשר עם פתיתי כרובית במקום ברוקולי?

  4. ענבל הגיב:

    תודה, נראה נהדר.
    אפשר לדעתך להקפיא קציצות אפויות?

  5. בר הגיב:

    אילו עוד סוגי קמחים יכולים לעבוד פה? ואיך משתנות הכמויות בהתאמה לסוגי הקמחים? ממש לא אוהבת קמח חומוס והטעם שלי דומיננטי לי מדי. האם קמח טף יעבוד?

    • אורי הגיב:

      היי, תכלס כל קמח יעבוד כאן – העניין הוא רק הכמויות. לא בדקתי סוגי קמחים אחרים, קמח חומוס הוא חזק יחסית אז סביר שברוב המקרים יהיה צריך להוסיף. תחושי את התערובת, תנסי קציצה אחת ולפי זה תדעי איך להמשיך 🙂

  6. ענת הגיב:

    התרגשתי לקראת המתכון הזה! אבל לצערי גם אצלנו התפרק לגמרי, הוספתי קמח חומוס שהשתלט על כל הטעם :/

    • אורי הגיב:

      ממש מצער לשמוע, כי המתכון מעולה ואני ממש רוצה להבין מה השתבש.. ראיתי את התשובה שלי בשרשור שהגבת בו קודם.

  7. תמר הגיב:

    הי אורי, גם אצלנו התפרק.. השתמשתי בברוקולי קפוא ששמתי בבלנדר לכמה פולסים. אולי זה עובד באמת רק עם פתיתי ברוקולי?(שאני לא יודעת מה זה). הוספתי קמח עדשים ואז זה איכשהו יצא.

    • אורי הגיב:

      היי תמר, ממש באסה, ברור שאפשר להשתמש בברוקולי מרוסק לחתיכות קטנות. האם נסחט היטב מנוזלים אחרי ההפשרה? אולי החתיכות היו גדולות מדי? יכול להיות שבמצב של עודף נוזלים יהיה צריך באמת עוד קמח. בפתיתי הברוקולי בעיקר גזעי ברוקולי טחונים, ייתכן שהתפרחות הרכות יותר צריכות יותר קמח.. בבישול עם ירקות יכולות להיות סטיות לפה ולשם וזה נשמע שתוספת קמח אכן סידרה את העניין. אם יש משהו אחר שאת חושבת עליו אשמח לשמוע! המתכון נוסה המון פעמים בהצלחה (קיבלתי אינסוף תמונות של הקציצות מגולשים) ולכן אני בטוחה שהיה איזה פקשוש נקודתי. מבאס אבל תמיד יכול לקרות.. עדכני אם יש פרטים נוספים!

  8. נעם הגיב:

    לא הסתכלתי טוב במתכון ולא טיגנתי את הבצל. וכבר ערבבתי הכל. וזה אחרי שלפני שבוע הכנתי את המתכון הזה! אבל שכחתי 😐

  9. רחלי הגיב:

    הכנתי (כמות כפולה). הקפדתי להיצמד למתכון, כדי שלא יתפרקו, ובמיוחד הקפדתי על הסחיטה של פתיתי הברוקולי. כי נראה לי שכאן טמונה הבעיה. אפיתי 33 לביבות שמנמנות על נייר אפיה. בלי לשמן כמובן. חום 200 מעלות. תנור מחומם היטב קודם. 15 דקות. ואז להפוך ושוב 15 דקות. יצא מושלם!!!! תודה לאורי 🙂

השאר תגובה ל רחלי

סדנת בישול טבעונית
המטבח הטבעוני שלי
אורי שביט בהרצאה TEDX
אתגר 22+

מתכוני וידאו

במקום לזניה: מאפה זריז של טופו וירקות בסגנון איטלקי במקום לזניה: מאפה זריז של טופו וירקות בסגנון איטלקי

זכויות יוצרים © 2019 מתכונים טבעוניים, מאת אורי שביט

Free WordPress Themes, Free Android Games
שינוי גודל גופנים
ניגודיות