סינג א סונג

13 תגובות לפוסט

  1. מ' הגיב:

    בדיוק שתי המנות האהובות עלי! החצילים אלוהיים, והטופו מוכן בוירטואוזיות שכל כך קשה לשחזר בבית.
    תודה לך על חשיפת סודות המדינה האלה! וכמובן להואן, הארכיטקט. 😛

  2. עלמה הגיב:

    וואו. אני הולכת להכין את הטופו הזה השבוע. בי נשבעתי!
    וישר כח על הבלוג, המתכונים מקסימים ועושים חשק אמיתי לעבור לטבעונות.
    האמת היא שאחרי צמחנות של 12 שנה (אוקיי, זה צמחונות אבל בערך פעם בשנה גם לאכול דג), נראה לי שלא יהיה מאוד קשה לעשות את המעבר… מה את חושבת?

    • אורי הגיב:

      היי עלמה, תודה! מה אני חושבת את יכולה לנחש :mrgreen: בתור מי שעשתה מעבר קיצוני בבת אחת, אני די בטוחה שזה יהיה לך קל למדי. ואם חשוב לך העניין המוסרי, הבריאותי, הסביבתי.. את נזכרת בדברים האלה ומיד עובר חשק לכל דבר אחר. מבחינת "מה לאכול", בטח לבשלנית כמוך, זה יהיה קלי קלות. באמת לא בעיה ואני כמובן אשמח לסייע בכל! ותמיד אפשר לראות את ההרצאה של גארי בשביל הפוש האחרון, עושה סדר בראש 😛 בהצלחה!!

  3. ענת הגיב:

    כמעט אכלתי את המחשב! כמה שהמנות האלו נראות טוב.
    אני לא אוהבת חצילים, אבל אני מניחה שאחותי התאומה (חולת חצילים לא טבעונית בכלל) תפרק צלחת כזו ותבקש עוד :mrgreen:

    כמו כן, ראיתי את הפוסטים בYNRT על המתכונים. אני גם נגד שימוש במונוסוגדיום גלוטמאט. אולם, אנשים שם קטלו אותך על שימוש בכמעו מזערית מאוד של MSG, אבל הם לא מודעים לכמה MSG הם מכניסים לגוף שלהם עם לא מעט אוכל שהם מכניסים לגו.
    אגב, גם באבקות מרק יש מונוסודיום גלוטמאט (ואיפה שאין יש לשים לב לכמות הנתרן). כמו כן, זה נוצר בבישול בשר לפרק זמן ארוך (כמו תבשילי קדרה או חמין), ברקות פירות שונים (כמו עגבניה, אפונה ותירס) ואם אני לא טועה אפילו בגוף האדם זה נוצר (על ידי פירוק חלבונים כאר יש צורך בחומצת האמינו גלוטמאט חופשייה בתא).
    כמובן שבטבע הכמות של זה קטנה מאוד ושכמויות גדולות שלו (כמו עם כל דבר) זה לא בריא. אבל אי אפשר לקטול משהו כי זה ממקור חיצוני, בעוד הגוף שלנו מייצר את אותו החומר 😉

    ולסיום: יש לי שאלה- מה ההבדל בין סויה רגילה לרוטב סויה כהה? אני יודעת שרוטב סויה הוא תמיד כהה. 😕

    • אורי הגיב:

      הי ענת, תודה 🙂 מקווה שאחותך באמת תאהב!
      לגבי המונסודיום – צודקת, לכן סייגתי וגם ציינתי שאפשר בלי.
      לגבי הסויה – ישנם כמה סוגי רטבים. אנחנו משתמשים לרוב ברוטב הסטנדרטי, אבל ישנו למשל גם רוטב סויה בהיר ועדין יותר וכאן משתמשים ברוטב הכהה, שטעמו עמוק יותר והוא נוצר בעקבות תסיסה ממושכת יותר מזו של הרוטב הרגיל.

      • ענת הגיב:

        היי אורי. סליחה, אבל לא הבנתי 🙁
        רשום גם סויה רגילה וגם סויה כהה.
        אז הסויה הרגילה היא הבהירה והכהה זה מה שאני רגילה (כמו ה "קיקומן")? או שיש משהו כהה יותר מזה?

        בקשר לחצילים- מקווה להכין הסופ"ש הזה או הבא. מבטיחה לדווח (בפייס) 😉

        • אורי הגיב:

          מתנצלת, זאת אני שלא הייתה ברורה 😳 ובכן – יותר נכון יהיה לומר שיש שלושה סוגים – בהירה, כהה וכהה במיוחד. כשאומרים "כהה" זאת הכהה במיוחד, כלומר לא הרגילה. לרגילה לא מוסיפים שום תואר. ויש גם סויה מתוקה, אגב, שזה עוד סוג ואני מניחה שיש גווני ביניים נוספים.

          • ענת הגיב:

            אה!!!
            אוקיי..
            אני מקווה שאמצא את זה (יש לך מושג איפה רוכשים את הכהה מאוד? והבהירה?)

          • אורי הגיב:

            בחנויות המתמחות כמו מזרח ומערב, במרכולים כמו עדן, טיב טעם, רמי לוי אפילו לדעתי ועוד.

  4. שני הגיב:

    רשמתי לעצמי ללכת לסינג לונג 😛

  5. אוכל בחוץ הגיב:

    היו לי תמיד חילוקי דיעות עם חברים שממש אוהבים את המסעדה הזו ללא סייג לגבי חלק מהמנות (חלקן לא תמיד יוצאות ערבות), אבל על החצילים החריפים אין עוררין, הם פשוט מצויינים!

  6. ציפי הגיב:

    תודה על המתכונים שרק עכשיו גיליתי.
    הייתי במסעדה וטרפתי את החצילים החריפים, ואני בכלל לא אוהבת חצילים.
    דרך אגב, רמי לוי התחיל להביא פטריות שיטאקה טריות – שווה לנסות.

השאר תגובה

סדנת בישול טבעונית
המטבח הטבעוני שלי
אורי שביט בהרצאה TEDX
אתגר 22+

מתכוני וידאו

במקום לזניה: מאפה זריז של טופו וירקות בסגנון איטלקי במקום לזניה: מאפה זריז של טופו וירקות בסגנון איטלקי

זכויות יוצרים © 2019 מתכונים טבעוניים, מאת אורי שביט

Free WordPress Themes, Free Android Games
שינוי גודל גופנים
ניגודיות