"גראטן" תפוחי אדמה וקרם בטטה

26 תגובות לפוסט

  1. מיכי הגיב:

    היי אורי

    יש ירק אחר מלבד בטטה שיכול להשתלב בגרטאן הזה? גם אין לי וגם השותף פחות אוהב כתומים

    תודה!

    • אורי הגיב:

      היי מיכי, לבטטה יש את הקרמיות שלה לכן קצת קשה להחליף.. אבל אולי הייתי מנסה עם דלעת ערמונים או בלית ברירה דלעת אחרת (דלורית?) או אפילו אם מבשלים ממש לריכוך וטוחנים היטב, עם גזר, גם בשביל המתקתקות והצבע.

      • עידית הגיב:

        היי אורי ומיכי,ישנה בטטה לבנה. הטעם שלה שונה מהרגילה.זה יכול לעזור לצבע הנקי של הגראטן

  2. דפנה הגיב:

    שלום אורי
    הייתי רוצה לדעת לגבי השימוש בשמן קוקוס – האם הוא "נורא לא בריא?" זאת הרכילות האחרונה ששמעתי עליו… משהו שקשור לשומנים מוקשים כולסטרול וכו' מה את יודעת עליו?

    • אורי הגיב:

      היי דפנה, יש הרבה חילוקי דעות מחקריים לגבי שמן קוקוס – יש גם מחקרים ותזונאים שנשבעים בו כשמן הבריא ביותר. מה שאני יודעת זה שאין בו כולסטרול, אם כי יש בו שומן רווי מן הטבע. למיטב ידיעתי, בניגוד לשומן רווי מן החי, הוא בנוי משרשרת חומצות קצרה יותר (סליחה אם אני טועה במינוחים, אני לא תזונאית או דיאטנית) ולכן אינו שוקע בעורקים וגורם נזק שאנחנו מכירים משומן רווי אחר. בכל מקרה, בכמויות קטנות כאלה, אני מרגישה שלא מדובר בחשש גדול לבריאות, כמובן לשיקולך.

      • אירית הגיב:

        בקוקוס ובשמן קוקוס יש כולסטרול. א-ב-ל זה לא עושה את שמן הקוקוס לא בריא. כמו בכל דבר – שימו לב למינונים, לכמויות וכד'. אם אתם סובלים מעודף בכולסטרול רע – אז המון שמן קוקוס לא מתאים, וקצת זה לא נורא.

    • ליטל הגיב:

      דפנה, חומצות השומן של שמן הקוקוס הן באורך בינוני. ככאלה, אינן משתקעות בגוף כשומן אלא מומרות לאנרגיה זמינה, כך שבאזור הזה שמן קוקוס עוזר בשמירה על משקל ואף הרזיה לכל הפחות. כולסטרול יש רק במזון מן החי. שומן מוקשה הוא שומן שעבר תהליך עיבוד שהקשה אותו, שמן הקוקוס הוא שמן במצב טבעי.

  3. איריס הגיב:

    היי,

    המתכון נראה נהדר!

    האם אגוזי הברזיל ניתנים להחלפה באגוז אחר?

    תודה וחג שמח,

    איריס

    • אורי הגיב:

      תודה 🙂 הייתי מגרדת או טוחנת קשיו, שהוא אגוז מתקתק שיתאים בול. אפשר גם לוותר על האגוז

      • איריס הגיב:

        תודה על התגובה המהירה! קשיו דווקא יש בנמצא 🙂

        הגראטן צפוי לככב מחר אצלנו בסדר (יחד עם קציצות כרישה טבעוניות וטרפלס טבעוני)יאמ!

  4. משה הגיב:

    ניסיתי, בלי אגוז ברזילאי ועם זעתר וטימין מיובש ויצא מעולה! תודה רבה לך!

  5. סיווון הגיב:

    היי אפשר לשים טופו ? זה מתחבר מתקשר ?
    תודה

  6. בר הגיב:

    הלפ !! עשיתי הכל כמו במתכון
    ומשום מה הבטטה לא מתקשה .. נשארת נוזלית ויהי מה ואני אחרי שעה בתנור

  7. ענבל הגיב:

    היי,
    אני רוצה להכין את המתכון בתבנית אחת (במקום כלים אישיים), איזה גודל של תבנית מתאים לדעתך?

  8. דפנה הגיב:

    היי,
    רציתי לדעת אם אפשר לוותר על שמן הקוקוס/ להחליף במשהו אחר

    תודה!

  9. סבינה הגיב:

    אין לי כלים אישיים, אפשר להכין בתבנית גדולה?
    כמה זמן אפיה צריךבמקרה כזה?

    • אורי הגיב:

      בהחלט אפשרי. זמן האפייה לא אמור להשתנות משמעותית, תבדקי בנעיצת סכין חדה שהכל רך.

      • גל הגיב:

        הכנתי את המתכון אבל התפוחי אדמה קשים. היה צריך להרתיח אותם?

        • אורי הגיב:

          היי, לא ממש לא צריך לבשל אותם. או שהם לא פרוסים ממש דק או משהו אחר, בכל מקרה תמשיכים לאפות עד שיתרככו. זה לא אמור לקחת הרבה יותר זמן ממה שכתוב במתכון.

  10. אסתי הגיב:

    הי,
    אין לי שמן קוקוס מזוכך (יש לי לא מזוכך).
    האם קריטי למתכון?
    תודה

  11. נועה הגיב:

    וואו יצא לי מעולה. כמה פשוט ככה טעים.. השתמשתי בטימין מיובש דוקא כי לא היה לי טרי והוא נתן תיבול מעלף. עדין מאוד וטעים

השאר תגובה

סדנת בישול טבעונית
המטבח הטבעוני שלי
אורי שביט בהרצאה TEDX
אתגר 22+

מתכוני וידאו

במקום לזניה: מאפה זריז של טופו וירקות בסגנון איטלקי במקום לזניה: מאפה זריז של טופו וירקות בסגנון איטלקי

זכויות יוצרים © 2019 מתכונים טבעוניים, מאת אורי שביט

Free WordPress Themes, Free Android Games
שינוי גודל גופנים
ניגודיות