פטריות אירינגי צלויות

ינואר 3, 2012 מאת:

הפטריות האלה יבשות מאד (אין טעם לחשוב אפילו על הכנה בתנור) ובעלות טעם עז מעט חרפרף, כמעט "שומי" (אין טעם לחשוב על לאכול אותן טריות). אני מתה על הצורה המשולשת שלהן ועל המניפה היפה שהן פורסות סביב הרגל. לא צריך לשטוף (אני אף פעם לא שוטפת פטריות, מקסימום מנגבת בנייר יבש אם יש עליהן לכלוך) ואל תתרגשו מהציפה השמנונית שיש על הכובע שלהן – זה מין מעטה "חמאתי" טבעי ונהדר. הן כל כך בשרניות שהמנה הזאת יכולה לגמרי לככב כעיקרית עם תוספת, אבל כמובן גם כתוספת או כמנה ראשונה. זה לא ממש מתכון (יותר אלתור "לפי העין"), אז אל תתביישו לשנות כמויות. אני חתכתי להן את הרגל לחלוטין כדי שיהיו לגמרי שטוחות לצלייה. את הרגליים אפשר לקצוץ ולהוסיף למנת פטריות אחרת.

חומרים ל-4 מנות

200 גרם פטריות אירינגי (גם פורטובלו יעשו את העבודה)

למשרה:
1/3 כוס רוטב סויה
1/3 כוס רוטב צ'ילי מתוק
1/4 כוס שמן זית איכותי

להגשה:
2-3 גבעולי בצל ירוק (החלק הירוק בלבד), קצוצים

+ קוצצים לפטריות את הרגליים כך שתהיינה שטוחות לחלוטין.
+ מערבבים את חומרי המשרה ומברישים בהם את הפטריות משני הצדדים. מניחים בצד ל-10 דקות על מנת שייספגו טעמים. מי שרוצה טעם עז יותר ופטריות עסיסיות יותר, יכול להגדיל את הכמויות – הנוזלים ייספגו היטב.
+ מחממים פלאנצ'ה, גריל או מחבת גדולה ושטוחה עם מעט שמן זית מעל להבה גבוהה. מניחים את הפטריות על הכובע שלהן וצולים במשך 1-2 דקות, עד שהפטריות מתרככות מעט ומשחימות. הופכים וצולים כדקה נוספת. מוציאים לצלחת הגשה, מפזרים בצל ירוק ומגישים מיד.

Print Friendly, PDF & Email

תגיות: , ,

קטגוריות: ירקות

אורי שביט |

אורי כותבת ועורכת ראשית בבלוג "טבעוניות נהנות יותר". בשאר הזמן היא מנחה סדנאות בישול, מרצה ומייעצת למסעדות.

השאר תגובה

סדנת בישול טבעונית
המטבח הטבעוני שלי
אורי שביט בהרצאה TEDX
אתגר 22+

מתכוני וידאו

במקום לזניה: מאפה זריז של טופו וירקות בסגנון איטלקי במקום לזניה: מאפה זריז של טופו וירקות בסגנון איטלקי

זכויות יוצרים © 2019 מתכונים טבעוניים, מאת אורי שביט

Free WordPress Themes, Free Android Games
שינוי גודל גופנים
ניגודיות